top of page

Köpvillkor

Bolagsnamn: Skattgömman
Kontakt: info@skattgomman.se 
Besöksadress: Bankvägen 16, 26270 Strövelstorp (OBS! Ej postadress!)

För att handla hos oss måste du vara fyllda 18 år. Alla misstänkta bedrägerier polisanmäls. Vi levererar för tillfället enbart till Sverige via webshoppen. Leverans till andra länder behöver beställas via email, och fraktkostnad offerteras.

 

Priser

Samtliga priser är angivna i SEK inkl. 25% moms om inte annan valuta är vald. Priserna i webshopen anges exkl. frakt.

Please note that we do not take responsibility for any VAT and customs costs or any other costs that may be incurred when the goods reach your country. as we are essentially a Swedish e-commerce, we recommend that you as a customer check for yourself what applies in your particular country.

 

​

GDPR

Information om dataskyddsförordningen GDPR

Bolaget Skattgömman är ansvarig för alla personuppgifter som vi lagrar i vårt kundregister. Uppgifterna används av oss för att vi ska kunna administrera ditt köp samt upprätthålla en kundrelation och för marknadsändamål av oss som t.ex nyhetsbrev. Du kan när som helst tacka nej till nyhetsbrev, begära att personuppgifter rättas eller tas bort, samt få ett utdrag av dina uppgifter genom att kontakta vår kundtjänst på info@skattgomman.se.

 

Vi sparar följande persondata om våra kunder: 
Kunder: Förnamn, Efternamn, Företag/organisation, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land, Telefonnummer.

Beställningar: IP-adress, E-post, , Person-/orgnr, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer.

​

Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter.

 

Betalningssätt


Klarna Checkout

Med Klarna Checkout kan du enkelt betala med kort, bank, faktura (vid val av faktura så aktiveras fakturan samma dag som din order skickas) eller delbetalning. För fullständiga villkor hos klarna var vänlig se www.klarna.se

Villkor Klarna Checkout 

När du valt Klarna som betalning blir du automatiskt kund hos dem, och frågor rörande betalningar med Klarna hänvisas direkt till deras kundtjänst på telefon: 08-120 120 10 mejl: info@klarna.se

 

 

Leverans

​

Frakt PostNord

Alla försändelser skickas med PostNord. Du som kund får ett sms när din försändelse finns att hämta på ditt Service Pointställe, det är därför mycket viktigt att du noggrant kontrollerar att du fyller i rätt adress,  telefonnummer och mailadress när du lägger din beställning. Observera även att beroende på hur din beställning ser ut, vilka produkter du beställt osv så kan det hända att beställningen skickas i två (eller flera) paket, var därför uppmärksam på om du får flera aviseringar.
För att själv kunna spåra er försändelse från oss så skriv in ert ordernummer i referensrutan på PostNords hemsida https://www.postnord.se/vara-verktyg/spara-brev-paket-och-pall

 

Leveranstid

Vår ambition är att du ska få din beställning så fort som möjligt, vi skickar ditt paket inom 1-3 dagar om inte annat anges. Vid kampanjer och högtider kan leveranstiden vara något längre. Observera att under sommaren kan leveranstiden vara längre än normalt. Tycker ni att det gått för lång tid efter ni lagt er order och inget paket har aviserats - kontakta oss via mejl så att vi kan eftersöka och se så att inget gått fel, info@skattgomman.se

 

Outlösta paket

Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar, Om du inte hämtar ut ditt paket sänds det i retur av fraktbolaget till oss.
Du debiteras då en avgift á 400kr för de omkostnader som drabbar oss (detta innefattar exempelvis fraktkostnader samt avgifter som fraktombudet debiterar oss för outlösta paket. Samt packmaterial och tid som vi lagt ner på att hantera din order, mm).
Ett paket som går tillbaka till oss outlöst räknas INTE som nyttjande av ångerrätten.

 

Fraktkostnad

Fraktkostnaden är viktbaserad och räknas ut i webshoppens kassa innan beställningen genomförs. Där kan du som kund tydligt se den totala fraktkostnaden och välja om du vill avbryta eller fortsätta med din order.

​

​

​

Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen så har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från och med den dag som du tar emot varan. Vi ber dig därför ta upp och gå igenom din order direkt då du fått hem den, så att du i god tid kan göra en eventuell retur.

Varan ska vara obegagnad och i oförändrat skick samt vara kvar i sin originalförpackning om sådan fanns. Den ska med andra ord se ut precis som när du tog emot den, så att vi har möjlighet att sälja varan igen.

Vi godkänner inga returer efter att de 14 ångerrättsdagarna gått.

Från det att kunden meddelat oss via mail (info@skattgomman.se) att denne önskar nyttja ångerrätten skall returen skickas från kund inom tre arbetsdagar (om vi ej kommit överrens om annat).
Det är du som kund som själv som står för returfrakten, du väljer själv vilket fraktbolag du skickar med (så som t.ex postnord, dhl, eller liknande), du får ej använda postförskott eller efterkrav.
Tänk på att du ansvarar för varan ända tills den är tillbaka hos oss. 

Om du som kund vill åberopa din ångerrätt och returnera en vara skall du kontakta oss på info@skattgomman.se och invänta svar innan varan skickas. Varan får inte vara använd och måste gå att sälja igen som ny till nästa kund. Om vi bedömer att varan inte längre är i nyskick eller i samma skick som när du mottog den kommer en avgift motsvarande slitaget  att debiteras dig.

När vi mottagit varan så kontrollerar vi denna så att den inte är skadad eller försämrad. Återbetalningen sker sedan så fort som möjligt. Återbetalning kan ta upp till 30 dagar. Vi gör såklart vårt bästa för att kunna återbetala så fort som möjligt.
OBS att återbetalning gäller för själva varan/varorna, ej för frakt- eller övriga omkostnader som uppkommit i samband med ordern. Fraktkostnad vid retur av ångrat köp står du som kund för.

Ej uthämtat paket gäller ej som nyttjande av ångerrätten!

 

Returadress

Skattgömman
Välingevägen 270
26292 Ängelholm

 

Obs, mycket viktigt att det är denna adress ovan som används vid returer och ej adressen till den fysiska butiken.

 

 

Retur och reklamation

Vi tillämpar ej öppet köp eller bytesrätt.
Du har enligt lag rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar.
Felaktiga eller trasiga leveranser löser vi självfallet, fotografera ev. skador och emballage och tag kontakt med oss via mail, info@skattgomman.se så fort som möjligt.

Viktigt att ni skriftligen kontaktar oss och får ett godkännande innan ni sänder tillbaka returer eller reklamationer! Returer / frågor angående returer ska mejlas till oss (vi hanterar ej dessa ärenden i sociala medier).

Skadat paket eller emballage anmäls direkt hos ditt ombud när du hämtar ut det. Var noga med att fotografera paketet för att kunna styrka vid en ev. tvist.

Felaktig eller skadad vara och dolda transportskador ber vi dig anmäla inom 7 dagar, bifoga bild och ditt sändningsnummer från PostNord i ett e-mail till info@skattgomman.se.
Vi står för returfrakten vid fel eller skadereklamation, mer information om hur du går tillväga får du när du kontaktat oss. Tänk på att alltid spara kvittot.

Vårt mål är att alltid lösa de problem och tvister som kan uppstå så att alla känner sig nöjda men skulle en eventuell tvist uppstå vid reklamation så följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut. 

Fraktkostnad vid retur av ångrat köp står du som kund för.

Observera att om ni önskar få en färdigadresserad retursedel från oss så skickas denna via mejl.
Ni debiteras sedan den faktiska returkostnaden för paketet som ni skickar tillbaka, den summan varierar beroende på paketets storlek samt vikt. Mejla oss om ni önskar denna typ av retursedel.

 

Returadress

Skattgömman
Välingevägen 270
26292 Ängelholm

 

Obs, mycket viktigt att det är denna adress ovan som används vid returer och ej adressen till den fysiska butiken.

​

​

Återbetalning

Återbetalning till kund vid en retur eller reklamerad vara sker så fort vi återfått varan och kontrollerat denna, dock senast 30 dagar efter mottagandet. Återbetalningen sker och hanteras via Klarna.

​

​

​

Övrigt

* Vi skickar orderbekräftelse efter varje placerad order. Har du inte mottagit en orderbekräftelse, vänligen tag kontakt med vår kundtjänst per mail så kontrollerar vi att dina angivna uppgifter stämmer.

​

* Eventuella rabatter gäller enbart varorna i webshoppen, ej frakt- eller hanteringskostnader.

​

* Alla bilder är våra egna eller våra leverantörers. Vi garanterar inte att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende eller dess färg. Det kan ibland vara svårt att återge produktens färg vid fototillfället samt att färger upplevs olika på olika skärmar. En del av våra produkter är tillverkade för hand och storleksangivelserna är då ungefärliga. Om du är osäker på utseendet av en särskild vara så ta gärna kontakt med oss så ska vi försöka hjälpa till med en utförlig beskrivning eller fler bilder.

Vi reserverar oss för felskrivelser gällande pris och produktspecifikationer. Dessa uppgifter tillhandahålls direkt till oss från våra leverantörer.

​

* Vi reserverar oss för felaktiga lagersaldon, då dessa uppdateras manuellt och ej är kopplade till butikens kassasystem. Om du beställt en vara som är slut i lager kommer vi att kontakta dig omgående. Du har då möjlighet att avbryta hela eller delar av din order, eller välja att komplettera med annan vara.

Av hänsyn till miljön återbrukar vi mycket av vårt emballage.

​

​

Cookies

Denna hemsida använder så kallade cookies. Det är små textfiler som lagras i din dator och som hjälper till när vi räknar unika besökare på sidan. Cookiefilerna är helt anonyma och innehåller ingen personlig information.

Om du vill kan du stänga av cookiefunktionen i din webbläsare. Det gör du genom att gå in i säkerhetsinställningarna i din webbläsare. Stänger du av cookies kan det innebära att vissa delar av denna hemsida inte fungerar.

​

​

Kontakt

Kontakt med oss sker skriftligen via mejl. Vid frågor, synpunkter eller önskemål är du varmt välkommen att kontakta oss på info@skattgomman.se. Vi svarar på mejl så fort vi kan.

Mailadress: info@skattgomman.se
 

bottom of page